Throwback Thursday #1

1907364_752848821401867_125093168449338967_n
Na zdjęciu Mickey Rourke w filmie Barfly/ źródło: blu-ray.com

Throwback Thursday, czyli co grało w mojej głowie dokładnie wtedy, kiedy Kuba Wojewódzki był jeszcze bardzo młody, mimo swojej dojrzałości, w naszym kraju doszli do władzy ci, którzy ukradli księżyc, a o facebooku słyszeli tylko nieliczni.

Witajcie w mojej przeszłości. W czasie, w którym na świecie pojawiały się moje pierwsze teksty. Stworzyłam tę kategorię na dowód, że piszę od ponad dekady. Że pisanie to jest jedyna stała w moim bardzo zmiennym życiu.

Chcesz wiedzieć, co mi w duszy i głowie grało ? Czytaj dalej.

[…].jestem beznadziejnie zakochana w artystach. mezczyznach, ktorzy nie uznaja czegos takiego jak czas, dzien tygodnia, godzina, sytuacja polityczna w kraju i za granica, zycie innych ludzi etc. maja swoje lokum, na ogol zalane swiatlem, zagracone sztalugami, rysunkami, papierem, czy farbami, gdzie nikomu nie mozna wejsc, poza wlasnie ta jedna, wybrana osoba.kiedy widze takiego faceta, to naprawde dzieja sie ze mna zle rzeczy. zle, zle, zle. […].teraz.zaraz.juz.

lubie ten blichtr, cyganerie artystyczna,[…]., brudne plamy na ubraniach, czy na ciele, smrod farby i te potrzebe odosobnienia, to laskotanie w pewnym miejscu, ktore przestaje laskotac, gdy cos sie stworzy. te przesiaknieta sztuka otoczke moglabym dostawac dozylnie dzien i noc. tetniac w moim krwioobiegu nadawalaby mi sens zycia i rozciagalaby mi usta w usmiechu.[…]

[…]

[…]moje zycie mogloby zaczynac sie w nocy, konczyc gdzies okolo pietnastej snem miarowym i spokojnym w zabalaganionym lozku. bez kalendarza, bez elektronicznych smyczy okrecajacych sie wokol szyi. z pop***dolonym artysta u boku, bo on tworzy, ja stukam w klawiature i tez cos robie, tez tworze. tez jestem zapatrzona godzinami w sciane, czekam na przyplyw, dostajac raz po raz ataku spazmow, placzu i poczucia bezradnosci. z papierosem w ustach i kieliszkiem w drugiej rece.[…]to jest bardzo zle, to moje pie***lenie konwenansow, olewanie innych ludzi, ich zycia, ktore mnie bardzo nie interesuje.bo to zle wyglada z drugiej strony. ja wiem,ze to trzymanie sie z boku i wieczne zamyslenie wyglada z zewnatrz dziwnie. czasem trudno wybic mnie ze swiata,w ktorym obecnie przebywam.[ … ]

[…]

[…]szukam artysty.z zamglonymi oczyma,papierosem w ustach,rozczochrana czupryna i z teczka z rysunkami pod pacha. zeby mnie czasem zdzielil za nieposluszenstwo, […]razem pomilczal, dawal cos, co mnie cholernie zainspiruje i kaze pisac non stop.

[…] po prostu.

[tekst mocno skrocony, wiekszosc wazniejszych aspektow pominieta,wyrzucona, wycieta.] *

*tekst pochodzi z listopada 2007 r.; pisownia oryginalna – unikanie wielkich liter, brak polskich znaków.

Leave a Reply

